
La 1 anuncia un nou canvi a la seva graella, que afecta 'Mañaneros' de Javier Ruiz
RTVE porta 'Mañaneros 360' al dissabte amb una edició especial centrada en la política
TVE continua apostant fort per 'Mañaneros 360', el seu reformulat matinal que els últims mesos ha guanyat protagonisme a la graella. Després de provar sort amb el programa a la nit de dissabte, una aposta que no va funcionar i va ser retirada després de només dues emissions amb dades d'audiència discretes (7% i 5,4%), la cadena pública ho torna a intentar. Aquesta vegada, Javier Ruiz salta a una franja on el format se sent més còmode.
Aquest dissabte 5 de juliol, 'Mañaneros 360' ocuparà tot el matí de La 1 amb un especial conduït per Javier Ruiz i Adela González. L'emissió començarà a les 9:00h i s'allargarà fins a les 13:15h, enllaçant directament amb 'D Corazón'.
Un canvi de programació coincidint amb dos esdeveniments clau en el tauler polític nacional. Es tracta del Comitè Federal del PSOE, marcat per les conseqüències de l'empresonament de Santos Cerdán, i el Congrés del PP. TVE ha decidit confiar en 'Mañaneros 360' per fer la cobertura informativa d'ambdós actes, apostant per l'enfocament analític i directe que ha consolidat el programa des del seu relançament.

El gir que va viure el format l'abril passat, quan va deixar enrere els continguts de crònica social per centrar-se en l'actualitat econòmica i política, ha estat decisiu. La incorporació de Javier Ruiz va suposar un punt d'inflexió i des de llavors l'espai de La 1 ha aconseguit escalar posicions, arribant fins i tot a liderar trams de la seva franja. Amb aquesta ampliació puntual, TVE busca traslladar l'èxit de dilluns a divendres també al cap de setmana, sense alterar l'essència del programa, però ampliant el seu abast.
Durant el mes de juny, 'Mañaneros 360' registra un 12,6% i 383.000 espectadors, la seva millor dada des de la seva estrena. La cadena no aconseguia una quota tan alta en aquesta franja des de febrer de 2012. La seva dada millora respecte a 'Mañaneros' en 3,6 punts i respecte a la temporada anterior guanya 4,4 punts. El segon bloc registra un 8,2% i 659.000 espectadors, màxim des de la seva estrena, ja que La 1 no aconseguia una quota tan alta en aquesta franja des de març de 2020.
Més notícies: