
Antena 3 descobreix el seu secret més gran i posa cara a les seves veus corporatives
Rosa del Fresno i Fran Jiménez són les veus darrere de les promos d'Antena 3
No apareixen en pantalla, no presenten programes, no signen reportatges, però si alguna vegada has encès Antena 3, els has escoltat. Les seves veus són tan familiars com el logotip de la cadena, encara que els seus rostres passin desapercebuts. Rosa del Fresno i Fran Jiménez són qui donen cos i ànima als anuncis que marquen el ritme de la programació d'Antena 3.
El curiós és que, malgrat aquesta presència sonora constant, gairebé ningú els reconeix. I potser per això, Atresmedia ha volgut retre'ls homenatge posant rostre a qui fa anys que acompanyen l'espectador des de l'anonimat. En un reportatge publicat a les xarxes socials, tots dos locutors apareixen per fi en càmera, revelant els secrets d'una feina tan essencial com invisible.
La Rosa fa quatre dècades que està vinculada a l'empresa, mentre que el Fran, setze anys. Una trajectòria que no només parla de fidelitat, sinó també de vocació. "És molt agraït ser locutor", comenta ella amb senzillesa.
La veu masculina d'Antena 3 admet que la seva major dificultat és trobar la neutralitat: "A mi el que més em costa és ser pla". En el cas de la Rosa, el complicat arriba quan li demanen pujar la intensitat: elevar el to "més amunt" o afegir "intensitat" pot convertir-se en un autèntic repte. "Els donen moltes indicacions" i poques vegades improvisen: mai els permeten "saltar al buit", com apunta el Fran.
La sonoritat d'Antena 3 es basa en un esquema definit. Hi ha tres tons que s'utilitzen segons el tipus de contingut: un d'elevat per a espais com 'El Hormiguero', un de mitjà que es reserva per als informatius i un de més greu que s'aplica, per exemple, a les sèries de ficció. Això ajuda a mantenir una identitat clara, encara que el procés a vegades sigui contrarellotge.
La Rosa revela que de vegades el marge entre rebre el guió i gravar l'anunci és qüestió de "segons". Tots dos són conscients que la seva tasca va més enllà de la part tècnica: la seva veu és marca, és presència, és proximitat. "Un senyal d'identitat força característic", reconeixen: "Entrem a casa de la gent cada dia i sonem molt familiars".
Més notícies: