Captura de Jorge Javier seriós a 'El Diario de Jorge'
NOTÍCIES

El canvi important de Telecinco a les seves tardes que afecta 'El diari de Jorge'

'El diari d'en Jorge' ha canviat la seva emissió després de l'arribada de 'Agafa't al sofà' a Telecinco

La tarda de Telecinco ha començat la setmana amb importants moviments a la seva graella.  La cadena de Mediaset ha reestructurat els seus continguts de tarda per donar una entrada estratègica a 'Agárrate al sillón'. Per protegir la seva arribada a la tarda, després de la seva estrena en el prime time dominical, Telecinco ha alterat els horaris habituals, especialment pel que fa a 'El diario de Jorge'.

Durant les últimes setmanes, era habitual que 'Tardear' i l'espai de Jorge Javier Vázquez s'enllacessin sense interrupcions.  De fet, hi havia una connexió en directe entre Frank Blanco i el presentador de 'El diario de Jorge'. No obstant això, aquest dilluns es va trencar aquesta fórmula: no hi va haver relleu en pantalla i Telecinco va introduir un bloc de publicitat de més de deu minuts entre ambdós programes.

Aquest canvi va provocar que 'El diario de Jorge' retardés la seva hora d'inici, passant de les 18.35h a les 18.40h aproximadament. A més, ja en emissió, el programa també es va veure interromput per un bloc publicitari extens.  Una maniobra destinada a alliberar d'anuncis la franja inicial d''Agárrate al sillón', que ha anat més alliberada de publicitat en aquesta primera emissió a la tarda.

Rafa Castaño i Eugeni Alemany en un plató de televisió acolorit amb un sofà vermell en forma de mà i un rètol gran que diu Agafa’t al Sofà
L'important canvi de Telecinco a les seves tardes que afecta 'El diari de Jorge' | Mediaset

Telecinco no només va reorganitzar la publicitat, sinó que també va modificar la durada dels espais. Per primera vegada, 'El diario de Jorge' es va allargar fins a les 20.13 hores, just abans de l'inici del concurs. Una estratègia que busca retenir l'audiència fins a l'últim minut i minimitzar la possibilitat de fuga cap a altres opcions com 'Pasapalabra'. Tot i així, el nou format no es va alliberar completament dels anuncis: va emetre un bloc de set minuts de publicitat.

Ara queda per veure si aquests ajustos formen part d'una estratègia estable o si s'aniran modulant en funció de l'evolució de les audiències. De moment, 'Agárrate al sillón' ha començat amb un 12,1% de quota de pantalla i 988.000 espectadors. Una estrena correcta, però que Telecinco aspira a millorar amb aquesta reconfiguració de la seva franja de tarda després de la cancel·lació de 'Reacción en Cadena'.

➡️ Notícies

Més notícies: