
Multa de mig milió d'euros a Atresmedia per publicitat encoberta amb Joaquín
La CNMC imposa una multa milionària a Atresmedia per publicitat encoberta en un programa protagonitzat per Joaquín Sánchez
Atresmedia ha estat sancionada amb una multa de 525.468,80 euros per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC). Una sanció deguda a l'emissió de publicitat encoberta en un contingut audiovisual protagonitzat pel futbolista Joaquín Sánchez i el xef Dani García. El programa, titulat "El pedido más esperado", es va emetre al novembre i desembre de 2023 a través de laSexta i la plataforma atresplayer.
La CNMC ha detectat que aquests continguts estaven vinculats a la campanya Big Good de McDonald’s Espanya. Tanmateix, no es complien les normes que exigeixen una identificació i diferenciació clara de la publicitat respecte a la resta de la programació. "En ells s’hi narrava, amb to documental i d’entreteniment, el procés de producció dels ingredients utilitzats per la cadena de restauració en els seus productes", subratlla el comunicat oficial.
Aquest fet representa una infracció greu, atès queels programes no comptaven amb la sobreimpressió que exigeix la Llei General de Comunicació Audiovisual per assenyalar la presència de publicitat. A més, no apareixien a la guia de programació amb la corresponent indicació. De fet, a atresplayer es catalogaven com a programes de cuina, dificultant la identificació per als espectadors.

"Es tractava de comunicacions comercials audiovisuals amb finalitat promocional, presentades amb aparença de contingut editorial, la qual cosa pot induir a error l’espectador mitjà sobre la seva naturalesa publicitària", afegeix el comunicat.
L’organisme regulador ha determinat que Atresmedia va vulnerar els articles 136.1 i 136.2 de la Llei General de Comunicació Audiovisual, motiu pel qual va imposar aquesta sanció econòmica. De fet, l’empresa ja ha abonat amb una reducció del 20% per pagament anticipat. No obstant això, la CNMC recorda que la decisió pot ser recorreguda davant l’Audiència Nacional en un termini màxim de dos mesos des de la notificació.
A més, Atresmedia ha corregit la situació a la seva plataforma de streaming. El contingut ara figura correctament assenyalat com a "patrocinat" i "ofert per McDonald's", complint així amb els requisits legals.
Més notícies: