
Telecinco confirma el substitut de 'De Divendres' després d'anunciar una aturada inesperada
'De Viernes' deixarà d'emetre noves entregues a Telecinco, però ja té relleu en prime time
El passat divendres 25 de juliol, 'De Divendres' va tancar per sorpresa la seva segona temporada a Telecinco. El programa, que va marcar un 12,5% de quota de pantalla i gairebé 800.000 espectadors, es va acomiadar per vacances per primera vegada en la seva història. 'De Divendres' va dir adeu fins al setembre en un moviment que ha sorprès tant l’audiència com el sector.
L’estiu passat, 'De Divendres' sí que es va mantenir en emissió durant gairebé tot l’agost, excepte la setmana del festiu del 15. Tanmateix, aquest any Telecinco ha optat per una estratègia més conservadora, ja que la prioritat aquest estiu sembla ser l’estalvi.
La decisió forma part d’una reestructuració general de la graella d’estiu de Mediaset. La cadena ha optat per treure del calaix formats gravats com 'Todos por tu' o 'El gran show', i fins i tot ha recuperat apostes fallides com 'Desapareguts' o 'El rival més feble'. Tot amb l’objectiu de minimitzar costos en una època tradicionalment menys competitiva.

D’aquesta manera, el buit que deixa 'De Divendres' a la nit dels divendres no s’omplirà amb un nou programa, sinó amb reposicions del mateix format. Es tracta d’una fórmula que el canal ja ha emprat en dates assenyalades, però que ara s’estendrà durant setmanes. Una aposta de baix risc que busca mantenir cert flux d’audiència sense necessitat d’inversió addicional.
La retirada del programa ha generat certa incomprensió, tenint en compte que era l’únic prime time de Telecinco que es mantenia per sobre dels dos dígits. A més, sense competència directa, després de la finalització de 'Tu cara me suena', 'De Divendres' tenia via lliure per consolidar el seu lideratge en la franja.
Tot i l’aturada, el balanç de la temporada de 'De Divendres' ha estat positiu en el context actual de Telecinco. Ha signat una mitjana del 12% de share i 900.000 espectadors, millorant en gairebé un punt (+8%) els registres obtinguts en la seva primera temporada (11,2%). En total, més de 24,7 milions de persones han sintonitzat amb el programa en algun moment al llarg d’aquest curs.
Més notícies: